Miljømærkekampagne gentager successen i uge 40-41

Kampagnen ”Dit valg i dag betyder alverden i morgen" ruller videre i uge 40-41, hvor vi igen sætter fokus på de gode miljøvalg i hverdagen gennem en bred mediekampagne og aktivering i butikker landet over.

Målet med kampagnen er dels at øge danskernes kendskab til det store udvalg af miljømærkede produkter. Dels at fortælle danskerne, hvordan det gør en forskel for både miljø og mennesker, når de fylder indkøbskurven med varer med Svanemærket og EU-Blomsten.

Dit_valg_idag_kampagneuge4041

Danskerne viser omtanke for miljøet, når de handler.

7 ud af 10 danskere går op i, hvad de selv kan gøre for at passe på miljøet1. Vores omtanke for miljøet kan komme til udtryk på mange måder, fx gennem de mange valg, vi træffer i hverdagen. Med vores adfærd og forbrug kan vi hver dag bidrage til et bedre miljø og samtidig passe godt på os selv og vores nærmeste. Ved at vælge miljømærkede varer til indkøbskurven, kan vi alle på en enkel måde være med til at skabe en positiv forandring.

1) YouGov, okt. 2015


Landsdækkende medie- og PR-kampagne

Efterårets kampagne bygger videre på de to seneste miljømærkekampagner og bakkes op af en bred medieplan på print, online og sociale medier, der sammen med en målrettet og proaktiv PR-indsats skal inspirere danskerne og sætte fokus på det store udvalg af miljømærkede varer og serviceydelser for at løfte både kundskab og kendskab til Svanemærket og EU-Blomsten.




Kampagnematerialer til licenshavere og detailkæder

Kampagnematerialerne omfatter elementer til tilbudsaviser samt POS-materialer til synliggørelse af Svanemærket og EU-Blomsten i butik.

Få materialerne tilsendt - klik her











Følg kampagnen på vores Facebook-side

Året rundt – og i særdeleshed omkring kampagner – gør vi en stor indsats for at inspirere og guide danske forbrugere gennem aktuelle opslag, produktnyt, konkurrencer og tips til en hverdag med omtanke for miljøet og omsorg for familien. Hvis du ikke allerede følger os, kan du gøre det her.




Får du vores nyhedsbrev?

I vores to nyhedsbreve – et forbrugerrettet og et virksomhedsrettet, som begge udkommer ca. 4 gange årligt – kan du holde dig opdateret med de seneste nyheder om miljømærkerne, kampagner og relevante artikler/cases. Du kan tilmelde dig og se seneste nyhedsbreve her.