Vellykket kampagne: "Dit valg i dag betyder alverden i morgen"

Efterårets miljømærkekampagne for Svanemærket og EU-Blomsten løb af stablen i uge 40-41 med stor opbakning fra detail. Kampagnen fik stor synlighed via landsdækkende outdoor, printannoncer, PR, online-banners samt forbrugerkonkurrencer på Facebook og afrunding på Kulturnatten. Målet med kampagnen var at engagere forbrugerne og løfte deres kendskab til og kundskab om Svanemærket og EU-Blomsten og det brede udvalg af miljømærkede varer og serviceydelser.

Kampagnen har genereret masser af omtale og engagement – og har fået positiv respons fra forbrugerne.

Topbanner

Stor synlighed i tilbudsaviser

Matas, Kiwi, Rema 1000, Netto, Kvickly, SuperBrugsen og Dagli´Brugsen bakkede op med stærke tilbud og fokus på Svane- og Blomstmærkede varer – i tilbudsaviser, butik og nyhedsbreve.





Flot PR-dækning gav kampagnen masser af omtale

Målrettet PR-indsats overfor brede medier har resulteret i mere end 60 omtaler af kampagnen i dagblade, lokalaviser, magasiner, fagpresse samt på Facebook, Twitter og i nyhedsbreve.





Højt engagement på Facebook

Kampagneopdateringer, nyheder og forbrugerrettede konkurrencer på Facebook-siden "Jeg køber svanemærkede produkter" medvirkede til et højt engagement blandt forbrugere - med tusindevis af kommentarer, likes og delinger. 









Kampagnen fik flot afslutning på Kulturnatten

Kampagnen kulminerede med en flot event på Kulturnatten sammen med Nordisk Ministerråd, hvor mere end 8.300 forbrugere lagde vejen forbi og fik mulighed for at blive klogere på Svanemærket og EU-Blomsten.





Tak til alle licenshavere, detail og ikke mindst forbrugere for jeres opbakning til kampagnen! Vi glæder os til en stærk opfølgning på kampagnen i uge 5-6.