Kampagneuger 5-6: Fokus på miljømærkerne

I uge 5-6, 2016 følger vi op på kampagnen ”Dit valg i dag betyder alverden i morgen" med en ny målrettet indsats overfor danske forbrugere. Målet er fortsat at engagere danskerne og løfte deres kendskab til og kundskab om Svanemærket og EU-Blomsten, så de bliver motiveret til at træffe gode miljøvalg i hverdagen.

Kampagnen kører med en bred medieplan, der bl.a. omfatter landsdækkende outdoor, PR og sociale medier

Uge5-6_kampagneside_foto

Opbakning fra detailhandlen

Igen i uge 5-6 bliver kampagnen bakket op af flere detailkæder med gode tilbud og fokus på miljømærkede varer, så medieindsatsen følges op med synlighed i butik. Kampagnen sætter denne gang fokus på både dagligvarer, plejeprodukter, baby- og børneprodukter samt maling og byggeartikler til gør-det-selv-folket.

  



Download kampagnematerialer

Kampagnematerialerne til butik omfatter elementer til tilbudsaviser samt POS materialer til synliggørelse af Svanemærket og EU-Blomsten i butik.

Find alle materialer i vores værktøjskasse

  • Kampagneelementer til butik (POS)
  • Kampagnematerialer til tilbudsavis 
  • Guideline til brug af kampagnemateriale
  • Generelle synlighedselementer til hylder og prisskilte

  


Kampagnevignet til virksomheder

Licenshavere, medlemmer af Indkøbernetværket og andre samarbejdspartnere kan bruge vores kampagnevignet til at sætte fokus på kampagnen i egen kommunikation - f.eks. på tilbudsmateriale, hjemmesider, i nyhedsbreve eller på facebookopslag - med link til kampagnen på vores facebookside eller denne hjemmeside.

Hent kampagnevignetten her.











På mærkerne igen i uge 40-41!

Den næste miljømærkekampagne finder sted i uge 40-41 hvor vi igen sætter fokus på Svanemærket og EU-Blomsten sammen med detailhandelen.  Også til efteråret vil kampagnen blive støttet af en bred medieplan, PR og forbrugerrettede aktiviteter på de sociale medier.




Får du vores nyhedsbrev?

Modtag vores nyhedsbrev til virksomheder og hold dig opdateret med seneste nyt om miljømærkerne. 

Tilmeld dig her