Ny kampagne: Dit valg i dag betyder alverden i morgen

På mandag lancerer Miljømærkning Danmark endnu en kampagne under temaet: Dit valg i dag betyder alverden i morgen. Kampagnen skal bl.a. øge andelen af danskere, der ser efter miljømærkerne, når de handler.

Kampagnekurv forår 2017

I uge 17 og 18 kører Miljømærkning Danmarks kampagne ”Dit valg i dag betyder alverden i morgen”. Kampagnen er en fortsættelse af tilsvarende kampagner fra 2015 og 2016, og målsætningen er den samme:

Kampagnen skal få flere danskere til at kigge efter miljømærkerne, når de handler ind. Dels ved at fortælle, hvordan det gør en forskel for miljø og mennesker, når man vælger miljømærkede produkter. Og dels ved at øge danskernes kendskab til det store udvalg af produkter og serviceydelser med Svanemærket og EU-Blomsten.

For selvom næsten 9 ud af 10 danskere kender Svanemærket, og mange ved, at der findes miljømærkede produkter som fx rengøringsmidler, vaskepulver og plejeprodukter, så er der stadig et stort potentiale i at øge kendskabet til udvalget af miljømærkede alternativer. I dag findes der nemlig mere end 14.000 miljømærkede produkter og serviceydelser i Danmark.

12 butikskæder bakker op om kampagnen

Kampagnen bakkes op af 12 butikskæder, der i uge 17 og 18 sætter fokus på miljømærkede produkter i tilbudsaviser og online. I kampagneperioden vil forbrugerne også kunne møde kampagnen på sociale medier, online banners og outdoor annoncer.

I forbindelse med kampagnen lanceres en ny og udvidet version af den interaktive side miljømærkdithjem.dk. Det betyder, at man nu kan gå på opdagelse i hele 7 rum med miljømærkede produkter og blive klogere på fordelene ved de enkelte produkttyper. I kampagneperioden er der desuden mulighed for at deltage i en konkurrence med 40 miljømærkede præmier, der gemmer sig i husets forskellige rum.

I kan følge kampagnen her på siden, på Facebook og på LinkedIn. Alle er naturligvis meget velkomne til at bakke op om kampagnen med nyheder, opslag og delinger.