Stormøde om indkøbsaftaler: Pavilloner, fast inventar og miljømærker

Hvordan får vi et større udvalg af miljømærkede pavilloner og fast inventar i kommende offentlige indkøbsaftaler? Du er inviteret med når Københavns Kommune afholder dialogmøde for producenter, forhandlere og indkøbere om dette spørgsmål mandag den 15. november.

Stormøde om indkøbsaftaler: Pavilloner, fast inventar og miljømærker

Københavns Kommune er vært for stormødet, som arrangeres i samarbejde med Miljømærkning Danmark og med opbakning fra SKI og Partnerskab for Offentlige Grønne Indkøb (POGI).

Stormødet afholdes den 15. november 2021 kl. 09.00 – 14.00

Registrering samt kaffe og croissanter fra kl. 09.00 – 09.30

Scandic Copenhagen, Vester Søgade 6, 1601 København

Se programmet her

Kom med til stormødet, hvor vi skal drøfte, hvad der bedst fremmer udbuddet af miljømærkede pavilloner og fast inventar, og hvordan Københavns Kommune og Miljømærkning Danmark bedst understøtter processen. På stormødet vil du sammen med andre leverandører og offentlige indkøbere få muligheden for at debattere og give inputs.

Vi indleder med to oplæg fra Københavns Kommune. Det ene handler om kommunens politik for indkøb af produkter og ydelser, der er mærket med Svanemærket, EU-Blomsten eller andre såkaldte type-1-miljømærker. Det andet giver dig indsigt i kommunes kommende udbud af pavilloner og fast inventar.

Herfra forgrener stormødet sig i to værksteder: Pavilloner og Fast inventar. I begge værksteder vil der mere brancherettede oplæg, og du får mulighed for - sammen med andre leverandører og offentlige indkøbere - at diskutere og komme med ideer og konkrete inputs til miljøkrav og -kriterier i Københavns Kommunes udbud af hhv. pavilloner og fast Inventar. Desuden vil Miljømærkning Danmark fortælle om det officielle nordiske miljømærke Svanemærket og EU’s miljømærke EU-Blomsten.

Værkstederne afsluttes med en fernisering af dagens resultater i form af en samling af ideer og forslag, som Københavns Kommune og Miljømærkning Danmark tager med i det videre arbejde.

Tilmelding senest mandag den 11. november 2021. Du tilmelder dig her

I er velkommen til at deltage flere fra samme virksomhed og til at videresende invitationen til jeres underleverandører eller andre, som kunne være interesserede i at deltage. Mødet kan være relevant for både CEO’er, CSR-ansvarlige, produktions-, kvalitets- og miljøansvarlige samt bid managers og salgsansvarlige.

Bemærk, at der er begrænset antal pladser, som fordeles efter først-til-mølle. Vi forbeholder os dog ret til at sikre, at alle virksomheder, som ønsker at deltage, får mulighed for at deltage med mindst én medarbejder. Vi forbeholder os samtidig retten til at prioritere pladsen til leverandører af pavilloner og fast inventar.

Hvis du har spørgsmål til stormødet, er du velkommen til at kontakte specialkonsulent Ida Meulengracht Ginsborg Københavns Ejendomme og Indkøb på 2479 6328 eller ia5c@kk.dk