Cases

Flere og flere virksomheder vælger at få certificeret deres produkter og serviceydelser med Svanemærket eller EU-Blomsten. Her på siden kan du høre forskellige virksomheder fortælle, hvorfor de har valgt at miljømærke, og hvilke fordele de har opnået.


Morsø

Morsø har over hundrede års erfaring med at producere brændeovne, men det får ikke virksomheden til at hvile på laurbærrene. Morsø udvikler og forsker i metoder til at gøre både brændeovnenes forbrænding og produktion endnu mere miljøvenlig. Derfor er det nærmest en selvfølge for Morsø at have svanemærket de fleste af sine produkter.

OK - det betaler sig

På få år har energiselskabet OK taget førertrøjen i Danmark, når det gælder svanemærkede bilvaskehaller. Ud over
at reducere forbruget af rent drikkevand markant, udleder de svanemærkede bilvaskehaller også markant mindre
olie og langt færre tungmetaller end traditionelle vaskehaller.

Scandic - Svanen giver det rette fokus

Scandic har i mange år anvendt Svanemærket til at sikre sig en førende position inden for bæredygtig hoteldrift – og en konstant bæredygtig udvikling. Det har resulteret i nedsat miljøbelastning, lavere udgifter, stolte medarbejdere og et attraktivt valg for såvel forretningsrejsende som ferierejsende

Huhtamäki - Nem beslutning for køberen

Det er ikke nogen nem opgave at formidle virksomhedsansvar. Huhtamäki ville gøre det nemmere og søgte om at få Svanemærket, det officielle nordiske miljømærke. Forbrugerne har stor tillid til Svanen. Svanen gør det let for forbrugeren at træffe en god beslutning. Det giver producenten, detailhandleren og forbrugeren en sidegevinst.

EU-Blomsten tilføjer troværdighed

Bæredygtig mode vinder frem. I foråret har flere modevirksomheder fået licens til Svanemærket eller EU-Blomsten. Skofabrikanten Kavat har længe arbejdet bæredygtigt, og mange af deres modeller er mærket med EU-Blomsten – det officielle europæiske miljømærke. Vi har talt med Magnus Ericson, administrerende direktør i Kavat, om virksomhedens prioritering af EU-Blomsten.

ALLIANCE+

ALLIANCE+ står for en meget stor del af alle de kvadratmeter i Danmark, der hvert år bliver rengjort af et svanemærket rengøringsselskab. Det gavner kunder, medarbejdere og miljøet.

EU-Blomsten tilføjer troværdighed

Bæredygtig mode vinder frem. I foråret har flere modevirksomheder fået licens til Svanemærket eller EU-Blomsten. Skofabrikanten Kavat har længe arbejdet bæredygtigt, og mange af deres modeller er mærket med EU-Blomsten – det officielle europæiske miljømærke. Vi har talt med Magnus Ericson, administrerende direktør i Kavat, om virksomhedens prioritering af EU-Blomsten.

EU-Blomsten sikrer optimal miljøindsats

I dag integrerer mange virksomheder miljøet i deres forretningsstrategi. Det gælder også den midtjyske tekstilvirksomhed Kvadrat, der har licens til EU-Blomsten. Men hvordan skaber miljømærkerne merværdi for licenshaveren? Og hvad kræver det egentlig at blive licenshaver?

Nordisk Microfiber og Rengøringsservice Danmark

Den nye udbudslov har sat fart i efterspørgslen på svanemærkede produkter og serviceydelser. Nordisk Microfiber og Rengøringsservice Danmark satser begge hårdt på Svanemærket, hvilket har ført til et værdiskabende samarbejde.

Derfor miljømærker vi

Flere og flere virksomheder vælger at få certificeret deres produkter og serviceydelser med Svanemærket eller EU-Blomsten. Her på siden kan du høre forskellige virksomheder fortælle, hvorfor de har valgt at miljømærke, og hvilke fordele de har opnået.