Sådan bruger du Svanemærket i din markedsføring

93% af de nordiske forbrugere kender Svanemærket, og 74% har tillid til at et svanemærket produkt er et godt valg for miljøet. Det gør Svanemærket til et stærkt marketing- og kommunikationsværktøj.

Her finder du guidelines for hvordan du må bruge Svanemærket på produkter, servicer og i markedsføring.

Marketing guideline - Sådan bruger du Svanemærket i din markedsføring
 
 Guidelines for brug af Svanemærket i markedsføringsmaterialer

Guideline for brug af Svanemærket i markedsføringsmaterialer

I vores marketing guidelines kan du læse om de generelle regler for at anvende Svanemærket i markedsføring. Du finder også retningslinjer for forskellige typer af marketingmaterialer og eksempler på hvordan andre virksomheder har brugt mærket i deres markedsføring.

Der findes to marketing guidelines: En til markedsføring af certificerede produkter og en til markedsføring af certificerede tjenester. Begge guidelines er på engelsk og kan hentes her:

 

Nordic Swan Ecolabel - logo and graphical guidelines for product labelling and services description

Guideline for brug af Svanemærket på produkter og services

I vores guideline for produkter og servicer finder du retningslinjer og eksempler på brug af Svanemærket på produkter og servicer.

 Svanemærket til brug i markedsføring af produkter

Logomaterialer - Svanemærket

Find alle versioner af Svanemærket til brug i markedsføring/PR og på produkter, servicer samt tryksager.


Generelle retningslinjer for miljømærkning

Før du anvender Svanemærket, anbefaler vi, at du læser de generelle retningslinjer for Nordisk Miljømærkning, herunder regler for at brug i markedsføring (punkt 7 & 8) – samt Forbrugerombudsmandens vejledning om grøn markedsføring