Sådan bruger du Svanemærket i din markedsføring

Svanemærket er det mest kendte miljømærke i Norden – hele 95 % af de nordiske forbrugere kender det. Det gør Svanemærket til et stærkt marketing- og kommunikationsværktøj.

Her finder du guidelines for, hvordan du må bruge Svanemærket på produkter, serviceydelser og i markedsføring.

Marketing guideline - Sådan bruger du Svanemærket i din markedsføring
 

 Guidelines for brug af Svanemærket i markedsføringsmaterialer

Guideline for brug af Svanemærket i markedsføringsmaterialer

I vores marketing-guidelines kan du læse om de generelle regler for at anvende Svanemærket i markedsføring. Du finder også retningslinjer for forskellige typer af marketingmaterialer og eksempler på, hvordan andre virksomheder har brugt mærket i deres markedsføring.

Der findes to marketing-guidelines: En til markedsføring af certificerede produkter og en til markedsføring af certificerede serviceydelser. Begge guidelines er på engelsk og kan hentes her:

 

Nordic Swan Ecolabel - logo and graphical guidelines for product labelling and services description

Guideline for brug af Svanemærket på produkter og services

I vores guideline for produkter og servicer finder du retningslinjer og eksempler på brug af Svanemærket på produkter og services.

 Svanemærket til brug i markedsføring af produkter

Logomaterialer - Svanemærket

Find alle versioner af Svanemærket til brug i markedsføring/PR og på produkter, services samt tryksager.


Generelle retningslinjer for miljømærkning

Før du anvender Svanemærket, anbefaler vi, at du læser de generelle retningslinjer for Nordisk Miljømærkning herunder regler for brug i markedsføring (punkt 7 & 8) – samt Forbrugerombudsmandens vejledning om grøn markedsføring