Sådan bruger du Svanemærket i din markedsføring
93% af de nordiske forbrugere kender Svanemærket, og 74% har tillid til at et svanemærket produkt er et godt valg for miljøet. Det gør Svanemærket til et stærkt marketing- og kommunikationsværktøj.
Her finder du guidelines for hvordan du må bruge Svanemærket på produkter, servicer og i markedsføring.
|
|

|
Guideline for brug af Svanemærket i markedsføringsmaterialer
I vores marketing guidelines kan du læse om de generelle regler for at anvende Svanemærket i markedsføring. Du finder også retningslinjer for forskellige typer af marketingmaterialer og eksempler på hvordan andre virksomheder har brugt mærket i deres markedsføring.
Der findes to marketing guidelines: En til markedsføring af certificerede produkter og en til markedsføring af certificerede tjenester. Begge guidelines er på engelsk og kan hentes her:
|

|
Guideline for brug af Svanemærket på produkter og services
I vores guideline for produkter og servicer finder du retningslinjer og eksempler på brug af Svanemærket på produkter og servicer.
|
 |
Logomaterialer - Svanemærket
Find alle versioner af Svanemærket til brug i markedsføring/PR og på produkter, servicer samt tryksager.
|
Generelle retningslinjer for miljømærkning
Før du anvender Svanemærket, anbefaler vi, at du læser de generelle retningslinjer for Nordisk Miljømærkning, herunder regler for at brug i markedsføring (punkt 7 & 8) – samt Forbrugerombudsmandens vejledning om grøn markedsføring