Sådan bruger du Svanemærket i din markedsføring
Svanemærket er det mest kendte miljømærke i Norden – hele 95 % af de nordiske forbrugere kender det. Det gør Svanemærket til et stærkt marketing- og kommunikationsværktøj.
Her finder du guidelines for, hvordan du må bruge Svanemærket på produkter, serviceydelser og i markedsføring.
|
|

|
Guideline for brug af Svanemærket i markedsføringsmaterialer
I vores marketing-guidelines kan du læse om de generelle regler for at anvende Svanemærket i markedsføring. Du finder også retningslinjer for forskellige typer af marketingmaterialer og eksempler på, hvordan andre virksomheder har brugt mærket i deres markedsføring.
Der findes to marketing-guidelines: En til markedsføring af certificerede produkter og en til markedsføring af certificerede serviceydelser. Begge guidelines er på engelsk og kan hentes her:
|

|
Guideline for brug af Svanemærket på produkter og services
I vores guideline for produkter og servicer finder du retningslinjer og eksempler på brug af Svanemærket på produkter og services.
|
 |
Logomaterialer - Svanemærket
Find alle versioner af Svanemærket til brug i markedsføring/PR og på produkter, services samt tryksager.
|
Generelle retningslinjer for miljømærkning
Før du anvender Svanemærket, anbefaler vi, at du læser de generelle retningslinjer for Nordisk Miljømærkning herunder regler for brug i markedsføring (punkt 7 & 8) – samt Forbrugerombudsmandens vejledning om grøn markedsføring